Category: Penulis GT

MAM-SIC RALLY X p4: @ SIC!

MAM-SIC RALLY X Pusingan 4 berlangsung hari ini [Ahad] dari pagi sampai petang. Lokasinya adalah di hadapan Litar Antarabangsa Sepang.

Continue reading

Toyota Passo Sette!

Continue reading

Amid: Perang Toyota!

Ni bukan cerita perang jualan kereta antara Toyota dengan pesaing-pesaing dia. Tapi pada tahun 1987, telah meletus perang antara negara Libya dan Chad. Negara-negara ni kalau korang nak tau terletak kat utara benua Afrika. Konflik meletus apabila Libya cuba menakluki bahagian utara Chad pada tahun 1983 bagi menggulingkan Presiden Hissenne Habre dan menyokong puak yang …

Continue reading

Toyota FT86: Dia Punya Bunyi Daa..!!!

httpv://www.youtube.com/watch?v=62MLas8sWQc Haa inilah dia bunyi Toyota FT86. Toyota pasang bagi gempak sikit ruang pameran diaorang masa Tokyo Auto Salon 2009 baru-baru ni. Kereta tak bergerak tapi ada bunyi, dengar kata tu bunyi masa kat litar Nurburgring. Tapi satu hal gua pelik kata guna enjin boxer Subaru tapi bunyi dia tak macam boxer pun. -Matpon-

NAP: TIADA PEMERIKSAAN PUSPAKOM!

Keputusan untuk mewajibkan kereta berusia 15 tahun ke atas menjalani pemeriksaan Puspakom sekali setahun kini ditarik balik kerajaan. “Langkah itu jelas tidak popular. Kerajaan amat prihatin terhadap masalah rakyat, dan pada masa yang sama kita juga akan tetap mengutamakan keselamatan rakyat.” Umum Menteri Perdagangan Perdagangan dan Industri (MITI), Datuk Mustapa Mohamad. Untuk itu, MITI akan …

Continue reading

Majalah Kereta 119!

Proton pun dah bertukar, dari Gen.2 sekarang dah Exora, Myvi pun bertukar juga, dari yang biasa sekarang ada model Exclusive walaupun yang bertukar bampar depan dan belakang je. Viva pun bertukar juga, dari yang biasa sekarang ada Elite. Vios pun bertukar juga, dulu ada auto sahaja sekarang yang manual pun ada, ramai pula tu yang …

Continue reading

Gambar Risikan: BMW 5 Series 2011!

Hello BMW!

Continue reading

MRC 4: Saladin Juara! Karamjit 2, Guna 3!

1 November, 2009, Sepang – Saladin Mazlan dan jurupandu arah, Arish Qutb dari Pasukan Rali Felda menjuarai pusingan 4 Kejuaraan Rali Malaysia [MRC]. Beliau yang memandu Proton Gen.2 4WD turbo mencatat masa 1 jam 23 minit 50.1 saat turut membawa pulang trofi juara bagi kategori 4WD dan P12. Saladin memulakan Leg 2 dengan 24.4 saat …

Continue reading