Minyak Naik, Saman Kurang!

Amacam tajuk entri gua? Ada rasa nak pikat kerajaan tak? Ekekekekekek. Ok la der sapa pakai minyak RON 97 lu orang standby lagi 15 sen yer sebab minyak sudah naik jadi RM2.30 seliter. RON 95, diesel dan sejenis dengannya tak naik jo. Kan gua dah cakap nak meniaga bateri hibrid skim MLM.

Kerajaan mesti suka gua cakap ni, saman kurang yer jo. Tapi kalau lu orang kena saman mula hari ni lah. Lu orang setel dalam masa 15 hari dapat diskaun 50%, kalau setel dalam masa sebulan dapat diskaun 30%, kalau setel lepas tu tak ada diskaun. Ok kerja gua setel sudah. Sekian.

Babai.

-Matpon-

Matpon

21 Comments

  1. gua pakai minyak murah je,tp minyak 97 dah naik mesti teh tarik ngan roti canai pun naik.ini tidak adil…

  2. gua sms lu tak dpt ker matpon> abis kredit gua ajelaa.. ingat lu nak publish psl benda ni sblm keluar kat news… baru laaa scandalious… keh keh keh

    ps- lu doakan laa projek yg lu idam tu jalan.. smlm gua dengar meeting tu sukses 80% .. nnt dah kaye jgn lupa gua nak pass seumur idup main trek sepang sampai lebam

  3. saman blacklist gua ape cer…takkan takde diskaun…tak lame lagi la ni election..

  4. Minyak naik lagi….apa aku peduli, basikal aku bukan pakai minyak…Basikal Hybrid jo…..

  5. macam tak de beze je bro…
    baik takyah diskaunkan saman…
    nie sume kerajaan nak makan duit lebih nie…

  6. mne lah sme..minyak sume org pki..saman xsume org kne..
    pandai2 la jd rakyat mesia..
    mengambik kata2 tuan editor MK “Susun keutamaan begini. Berjalan kaki, basikal, motosikal, kenderaan awam dan kereta adalah keutamaan paling akhir untuk ke sebarang lokasi yang dekat”

  7. kerajaan sucks!!!!!!!!!!!!!!,ni sume tanda2 bn nak kalah pilihanraya akan datang…rakyat msia ni sebenarnya dinafikan hak, malas nak cita politik…..coz sy bkn org politik,sume yg dibuat menyakitkan hati, kalau nak bg ganjaran kat rakyat pun mcm pra syarat je….mcm ni la kerajaan patut buat kempen (duduklah dirumah diam2)hapuskan kempen cuti2 malaysia,mega sales carnival,belilah brgan buatan msia…coz sume benda ni boleh ngabiskan minyak..sure pasni v power97 x laku

  8. minyak r95 and diesel naik lg mlm nie..rm0.05 msg2..cepat2 pnuhkn tangki minyak korg..gua nek beskal xper..

  9. aku isi rm20 maghrib tadi. sampai umah, tgk berita naik 5sen plak. lucky? xde maknanya… sok2 habis, kena isi gak dgn harga 1.90sen. bongok!!!!!!!!!!!!!!!!

  10. sumber mineral paling mahal kat dunia minyak lah.. lau x x kan sampai perang2 sanggup abis ratus bilion sbb nak rebut minyak… tiap2 thn msti naik tu wajib. cme banyak ngan sikit jer bezanya.. skrg ni untung lg sbb kajaan mampu bg subsidi minyak lg. besok2 subsidi dah x ad lg lah mahal… besyukur jer lah. tip jimat minyak: KURANGKAN KELAJUAN, PAKAI KETA HYBRID BG YG MAMPU, X MAMPU PAKAI KANCIL MCM WA.. PUBLIC TRANSPOT PN OK… RANGANG PEJALANAN…

  11. xkan semua kenaikan kita wajib kena bersyukur bro, tipu la… subsidi, kemudahan tu suma mmg tanggungjawab diorg sebagai pemimpin, x perlu kita rasa nak terhutang budi secara berlebihan sgt, wa pun naik kancil gak. tp impak pd harga barang2? caj perkhidmatan? suma kita kena amik kira gak…

  12. sikit2 kuar statement kt tv, paper mesti nak banding ngan harga negara jiran. ngan singapore, thailand, bla2. negara yg xde minyak. xnak lak banding ngan brunei, negara arab2 plak kan?

  13. kitorg pun bukan suka2 hati nak komplen x tentu pasal, cuba buka mata, minda. baca fakta2 yg ada, compare harga kita ngan harga luar (semua barang ye, bukan harga minyak sahaja). rakyat skang dah celik, semuanya dah pandai menilai. kami x baca utusan malaya, berita hairan, sinar hairan saja…

  14. pasni mesti wa kena sound gak kan? x bersyukur la, hentam x kena tempat la, jgn duk msia la, x mengenang budi la, dan yg sewaktu dengannya tp wa pedulik hapa, ha ha haku ketawa sekali lg!!!

Kata Anda//