Minyak Naik, Saman Kurang!

Amacam tajuk entri gua? Ada rasa nak pikat kerajaan tak? Ekekekekekek. Ok la der sapa pakai minyak RON 97 lu orang standby lagi 15 sen yer sebab minyak sudah naik jadi RM2.30 seliter. RON 95, diesel dan sejenis dengannya tak naik jo. Kan gua dah cakap nak meniaga bateri hibrid skim MLM.

Kerajaan mesti suka gua cakap ni, saman kurang yer jo. Tapi kalau lu orang kena saman mula hari ni lah. Lu orang setel dalam masa 15 hari dapat diskaun 50%, kalau setel dalam masa sebulan dapat diskaun 30%, kalau setel lepas tu tak ada diskaun. Ok kerja gua setel sudah. Sekian.

Babai.

-Matpon-

Silakan kongsi:

21 comments

Skip to comment form

    • Sekeru Ketat on 01/12/2010 at 8:51 AM

    gua pakai minyak murah je,tp minyak 97 dah naik mesti teh tarik ngan roti canai pun naik.ini tidak adil…

    • megat putra kuning on 01/12/2010 at 9:05 AM

    pasni gua nak carigali myk sendiri lak>>>amacam?

    • sepat on 01/12/2010 at 9:07 AM

    gua sms lu tak dpt ker matpon> abis kredit gua ajelaa.. ingat lu nak publish psl benda ni sblm keluar kat news… baru laaa scandalious… keh keh keh

    ps- lu doakan laa projek yg lu idam tu jalan.. smlm gua dengar meeting tu sukses 80% .. nnt dah kaye jgn lupa gua nak pass seumur idup main trek sepang sampai lebam

    • belalang_kontot on 01/12/2010 at 9:30 AM

    saman blacklist gua ape cer…takkan takde diskaun…tak lame lagi la ni election..

    • C27 on 01/12/2010 at 9:33 AM

    mujur kereta gua pakai RON92 aja..kehkehkeh

    • e-pi on 01/12/2010 at 9:53 AM

    bodo la…asyk naek je…ujan je yg turun…

    • karuk on 01/12/2010 at 10:30 AM

    minyak naik? SETANN!!!!

    • blok on 01/12/2010 at 2:31 PM

    adoyaiii…
    minyak naik lagi!

    • Basikal buruk on 01/12/2010 at 2:54 PM

    Minyak naik lagi….apa aku peduli, basikal aku bukan pakai minyak…Basikal Hybrid jo…..

    • azwan nbs on 01/12/2010 at 5:33 PM

    macam tak de beze je bro…
    baik takyah diskaunkan saman…
    nie sume kerajaan nak makan duit lebih nie…

    • cb400vtec on 01/12/2010 at 5:48 PM

    mne lah sme..minyak sume org pki..saman xsume org kne..
    pandai2 la jd rakyat mesia..
    mengambik kata2 tuan editor MK “Susun keutamaan begini. Berjalan kaki, basikal, motosikal, kenderaan awam dan kereta adalah keutamaan paling akhir untuk ke sebarang lokasi yang dekat”

    • acab on 01/12/2010 at 7:45 PM

    kerajaan sucks!!!!!!!!!!!!!!,ni sume tanda2 bn nak kalah pilihanraya akan datang…rakyat msia ni sebenarnya dinafikan hak, malas nak cita politik…..coz sy bkn org politik,sume yg dibuat menyakitkan hati, kalau nak bg ganjaran kat rakyat pun mcm pra syarat je….mcm ni la kerajaan patut buat kempen (duduklah dirumah diam2)hapuskan kempen cuti2 malaysia,mega sales carnival,belilah brgan buatan msia…coz sume benda ni boleh ngabiskan minyak..sure pasni v power97 x laku

    • cb400vtec on 02/12/2010 at 9:46 AM

    mat kacau pnh guna ayt nih “lu mmg stock citer kedai kopi”
    ha..ha…

    • encikpadil on 02/12/2010 at 7:45 PM

    ha ha ha, mgkin dah sampai masa utk berubah kawan2 sekalian…

    • cb400vtec on 03/12/2010 at 5:20 PM

    minyak r95 and diesel naik lg mlm nie..rm0.05 msg2..cepat2 pnuhkn tangki minyak korg..gua nek beskal xper..

    • encikpadil on 03/12/2010 at 8:33 PM

    aku isi rm20 maghrib tadi. sampai umah, tgk berita naik 5sen plak. lucky? xde maknanya… sok2 habis, kena isi gak dgn harga 1.90sen. bongok!!!!!!!!!!!!!!!!

    • GARETT AR80 on 04/12/2010 at 6:47 AM

    sumber mineral paling mahal kat dunia minyak lah.. lau x x kan sampai perang2 sanggup abis ratus bilion sbb nak rebut minyak… tiap2 thn msti naik tu wajib. cme banyak ngan sikit jer bezanya.. skrg ni untung lg sbb kajaan mampu bg subsidi minyak lg. besok2 subsidi dah x ad lg lah mahal… besyukur jer lah. tip jimat minyak: KURANGKAN KELAJUAN, PAKAI KETA HYBRID BG YG MAMPU, X MAMPU PAKAI KANCIL MCM WA.. PUBLIC TRANSPOT PN OK… RANGANG PEJALANAN…

    • encikpadil on 04/12/2010 at 7:13 AM

    xkan semua kenaikan kita wajib kena bersyukur bro, tipu la… subsidi, kemudahan tu suma mmg tanggungjawab diorg sebagai pemimpin, x perlu kita rasa nak terhutang budi secara berlebihan sgt, wa pun naik kancil gak. tp impak pd harga barang2? caj perkhidmatan? suma kita kena amik kira gak…

    • encikpadil on 04/12/2010 at 7:16 AM

    sikit2 kuar statement kt tv, paper mesti nak banding ngan harga negara jiran. ngan singapore, thailand, bla2. negara yg xde minyak. xnak lak banding ngan brunei, negara arab2 plak kan?

    • encikpadil on 04/12/2010 at 7:22 AM

    kitorg pun bukan suka2 hati nak komplen x tentu pasal, cuba buka mata, minda. baca fakta2 yg ada, compare harga kita ngan harga luar (semua barang ye, bukan harga minyak sahaja). rakyat skang dah celik, semuanya dah pandai menilai. kami x baca utusan malaya, berita hairan, sinar hairan saja…

    • encikpadil on 04/12/2010 at 7:40 AM

    pasni mesti wa kena sound gak kan? x bersyukur la, hentam x kena tempat la, jgn duk msia la, x mengenang budi la, dan yg sewaktu dengannya tp wa pedulik hapa, ha ha haku ketawa sekali lg!!!

Kata Anda//

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.