Stim!

356323_Earl Beatty outside Palace House

Ini satu lagi kerja Matpon, saya cari balik artikel ini lebih dari sejam baru jumpa. Gambar yang Matpon post pada Mac lepas ialah kereta stim. UK memang mempunyai sejarah permotoran yang panjang menjadikan negara tersebut mempunyai koleksi kenderaan yang pelbagai.

2 gambar ‘stim’ di atas ialah enjin Earl Beatty Showman yang dibina pada tahun 1921 dan ianya bakal dipamerkan pada pameran Beaulieu Steam Revival, UK pada 5 dan 6 Jun akan datang. Pada pameran tersebut pengunjung dapat menyaksikan pelbagai jenis enjin stim dan dapat tumpang naik kereta stim.

Matpon mata stim.

Foto: Newspress

-Mak Uia-

Silakan kongsi:

8 comments

Skip to comment form

    • azwan nbs on June 7, 2010 at 12:41 pm
    • Reply

    stim aku nengok…
    hahaha…

    • apis on June 7, 2010 at 2:17 pm
    • Reply

    looo….
    tgok kete pun stim…..
    bahaya ko ni….

    • jelapangPadi on June 7, 2010 at 2:25 pm
    • Reply

    ko tembak jer matpon dgn senapang gajah tu mak…pemalas beno..

    • basikal on June 7, 2010 at 3:24 pm
    • Reply

    ade turbo ker………adoiiiiiiii…apakah maknanye ni….asal usul kete???

    • on June 7, 2010 at 5:05 pm
    • Reply

    Ni mesti kes Mat Pon ari2 dok stim je kejenyer…haha..

  1. Apeeelaaaaaa korang kutuk gua ni……..gua tak bersalah.

    • azwan nbs on June 8, 2010 at 7:28 pm
    • Reply

    lu memang bersalah…
    tu pasal orang sume kutuk lu…

    • megat putra kuning on June 10, 2010 at 11:38 am
    • Reply

    stim matpon stim mende lain tu………

Kata Anda//

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.