Proton PERT Dalam Kenangan!

Proton PERT.06

Kalau sekutu minat rali dari zaman kanak-kanak riang ria mesti kenal sangat dengan Karamjit Singh. Beliau berlumba dari zaman saya kecil sampailah sekarang ini dan kalau tanya sesiapa pun pasal rali perkara pertama yang terlintas dalam kepala ialah Karamjit. Bukan nak puji melangit tapi beliau yang membawa rali ke setiap rumah dan saya rasa itulah jasa beliau untuk sukan ini.

Selain dari Karam, perkara kedua mengingatkan kita pasal rali ialah barisan jentera rali yang digunakannya, dari Saga ke Iswara, Wira, Waja dan Evo. Semua beliau dah lanyak termasuklah juga Satria Neo S2000. Dan untuk pengetahuan sekutu kebanyakan kereta lagenda tersebut masih lagi wujud, tersimpan di Hicom Glenmarie.

Dan untuk entri ini saya terbitkan kepada anda sebahagian koleksi Proton PERT!

Selepas ini Mitsu Lancer akan diperkenalkan kembali, Proton Waja 4WD Turbo untuk rali?

Sumber: Suhaimi PRRC

-Mak Uia-

ps: Ada sebuah Proton Putra yang tak sempat digunakan. Putra [Cosworth] Oppss.. Putra Prodrive sebenarnya, terima kasih Teamsleepnine!

Silakan kongsi:

11 comments

Skip to comment form

    • 5ruz on 23/08/2010 at 8:31 AM

    Waja PERT dlm MME oh terbaik masa tu

    • Sekeru Longgaq on 23/08/2010 at 8:57 AM

    kaler 1 malaysia

    • ala lingkup on 23/08/2010 at 9:04 AM

    gambar iswara x da ka..

    • HeLMi on 23/08/2010 at 9:47 AM

    Putra tu pkai enjen Cosworth ke?…dasat

    • cibik burukz on 23/08/2010 at 10:16 AM

    Mat,terima kasih sebab share gambar nih
    Rindu zaman PERT dulu…tempting tengok Karamjit Singh ngan Saladin
    Paling seronok bila Karamjit menang WRC Gr.N…memang terharu betul masa tu

    • belalang_kontot on 23/08/2010 at 10:59 AM

    teringat gua penah lukis gambar Wira PERT untuk pendidikan seni mase darjah 4.gua minat gile kot ngn pert mase tu…yg gua knal karamjit ngan allan ho…huhu….

    mak, leh ke org awam g tgk proton ni kat galeri tu?

    • gunners on 23/08/2010 at 6:06 PM

    ingat dulu mase kecik2, tengok keter proton pert nih berangan, sok bile beso, nak beli sebijik….. mase tu ingat memang ade jual cam keter biase, x tau lak die custom made…. (memang custom made kan? ke evo III rebadge?)

    • azwan nbs on 23/08/2010 at 8:13 PM

    mane ket iswara rally nie…????!

    • Matpon on 23/08/2010 at 8:32 PM

    Gua dulu masa kecik minat resing moto. bot mainan pun gua ada. sekian.

    • teamsleeepnine on 24/08/2010 at 1:59 AM

    prodrive?cosworth?

    • mie111 on 24/08/2010 at 6:59 AM

    kalau korang semua nak tengok, masih ada di glenmerie Shah Alam, tepi jalan boleh nampak. Hari2 aku tengok

Kata Anda//

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.