Mitsubishi ASX, SUV Kompak Ni!

4318L1L

Pada bulan Mac nanti Mitsubishi akan memperkenalkan ASX, crossover kompak terbarunya pada Pameran Motor Antarabangsa Geneva ke 80. ASX ini nama untuk Eropah saja sebab di Jepun model ini dipanggil sebagai RVR dan akan dijual bermula bulan depan di Jepun sana.

4318L2L

Walaupun crossover ni kompak tapi enjinnya bukanlah kompak, enjin yang digunakan adalah 1.8L Disel Turbo dengan standard Euro 5. Teknologi lain ialah Stop & Go [saya pun tak tahu apa ni] dan dengan kelajuan 6 gear manual.

Selain dari itu saya pernah terbaca Proton ada nak keluarkan SUV, saya syak kalau jadi ASX ini yang akan jadi mangsa.

Orait juga kan?

Sumber: Mitsubishi

-Mak Uia-

Muhammad

22 Comments

  1. bagus jgk jd suv proton..boleh tukar intrcoler bapak besar letak kat depan,bt mcm owner2 turbo diesel bt skrg..hahaha..hebat ke?

  2. proton buleh buat SUV guna platform RVR nih..
    tapi muka evo tuh jgn la letak..
    buat kena kutuk je..

  3. klu proton kuar kan suv, pastu pkai enjin ttttuuurbo…wa pasti laku mcm majalah kereta!mantop

  4. proton nak kuar SUV lak ker…
    x payh lah… susah cr makan ni…
    cuba wat R&R skit market m,sia mcm mana..
    org putih leh la dia nak wat p main salji…

  5. mcm evo x la plak dpn dia..tapi bleh la wat gi mancing masuk hutan..terbo plak kan..

  6. mitsu dh xd idea nk wat muka lain ke? cube wat SUV cam muka mat kacau plak.. ada la ciri2 asia skit.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *