Kia Koup, Memori Silam Proton Putra

Kia Koup 2010.03

Apabila mata bertemu dengan Kia Koup ini memori silam zaman 90 an dulu mesti menjelma, konsepnya saling tak tumpah dengan Proton Putra. Bahagian depan macam Wira tetapi belakang coupe. Sama juga dengan Kia Koup, pandangan hadapan memang Kia Forte tetapi bila tengok dari tepi terserlah badannya yang sporti. Koup adalah adik beradik Forte dan mempunyai beberapa saiz enjin seperti 1.6 liter dan 2.0 liter. Paling menarik ada gear manual yang mana zaman sekarang ini orang dah berapa tak ingat, silap-silap boleh pupus.

Naza mungkin membawa masuk Koup dan harganya pula boleh jadi lebih mahal dari Forte, bergantung kepada varian yang dibawa masuk sama ada enjin 1.6 atau 2.0. Yang pasti kereta jenis coupe mempunyai ramai peminat sama ada muda remaja atau otai yang berjiwa muda.

-Mak Uia-

Silakan kongsi:

11 comments

Skip to comment form

    • sepat on 29/12/2010 at 12:15 PM

    lawa betul kia kulop ni …ishh enjin camne lak? bila nak ada varian turbocharge ke supercharge kee.. eeeeeee

    • C27 on 29/12/2010 at 1:26 PM

    gua dengar Forte ada yang nak jadi Petrol Car.. gua harap Mak boleh tolong ulas..

    • azwan nbs on 29/12/2010 at 1:32 PM

    memang betol pon….
    da kecoh satu mukabuku…

    • Matpon on 29/12/2010 at 1:34 PM

    Kenapa tak Veyron ajee?

    • Ahli PakLeman on 29/12/2010 at 2:36 PM

    Forte jugak yg best. Tapi Gua pakai Toyota Hi-Ace je sebab anak bersusun……

    • belalang_kontot on 29/12/2010 at 2:46 PM

    proton tanak tarik neo jadi coupe?hehehe…

    • karuk on 29/12/2010 at 4:44 PM

    kia kulop jd petrol car… ronda2 resing sambil pakai spek reybeng, br la stylo!

    • HeLMi on 29/12/2010 at 6:17 PM

    2 pintu nak buat petrol car…pastu tangkap penjenayah sumbat dlm bonet jer…hahaha…

    • yuri on 29/12/2010 at 6:55 PM

    inspira buat coupe…perghhh…

    • pak mat tempe on 30/12/2010 at 8:49 AM

    cuba proton wat inspira coupe

    • HeLMi on 03/01/2011 at 4:30 PM

    Gua lagi suke VW Golf GTI 2 pintu…perghh…

Kata Anda//

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.