JDM: Mazda AZ-Wagon

Mazda AZ-Wagon01

Kereta JDM memang digemari rakyat tempatan, mungkin sebab kualiti tinggi atau pun harga yang lebih murah dari pengedar sah. Tengok sajalah Toyota Wish JDM berkepuk atas jalan berbanding Wish Malaysia. Walaupun model ‘sah’ ada segala waranti dan segala macam pakej tapi modal tersebut tetap tak jalan.

Artikel ini pula pasal Mazda AZ-Wagon, model yang tak ada dalam negara. AZ-Wagon baru-baru ini dilancar semula dengan pakej baru, ada CVT yang lebih jimat minyak manakala model pacuan hadapan dengan pengecas turbo pula layak untuk program pengurangan cukai kereta-eko Jepun. Selain dari itu turut dilengkapkan ialah indikator pemanduan yang mana fungsinya memaklumkan pemandu jika kereta dipandu dalam keadaan jimat minyak. Indikator tersebut dipasang pada model CVT dan kotak gear empat kelajuan [4AT].

Mazda AZ-Wagon02

Di bawah disertakan jadual spesifikasi AZ-Wagon, ikutkan ada lagi info tapi hari Isnin macam ini memang kebiruan, nak menulis panjang-panjang pun tak berapa nak menangkap. Pada sekutu yang dah lama bercuti jangan lupa khatam entri lepas-lepas.


Drive Engine Grade Transmission Price (yen) Tax reduction
With tax Without tax
FWD 660 DOHC
VVT
XG 5MT 1,086,750 1,035,000 75%
4AT 1,086,750 1,035,000 50%
XS Special 4AT 1,197,000 1,140,000 50%
CVT 1,228,500* 1,170,000* 75%
Custom Style XS CVT 1,302,000 1,240,000 75%
660 DOHC
Turbo
Custom Style XT CVT 1,433,250 1,365,000 50%
4WD 660 DOHC
VVT
XG 5MT 1,204,350 1,147,000 50%
4AT 1,204,350 1,147,000
XS Special CVT 1,346,100 1,282,000 75%
Custom Style XS CVT 1,419,600 1,352,000 75%
660 DOHC
Turbo
Custom Style XT CVT 1,540,350 1,467,000

Sumber: Mazda

-Mak Uia-

Silakan kongsi:

10 comments

Skip to comment form

    • kete_hitam on 20/09/2010 at 8:13 AM

    macam kenari jerk….

    • Sekeru Longgaq on 20/09/2010 at 8:19 AM

    aku rasa m’sia kena ikut cara ni,mana2 keta ada turbo patut dikurangkan cukai.brg2 turbo bukannya murah

    • neo_litan on 20/09/2010 at 9:12 AM

    knape web ni reported as attacked page??da kene blocked..

  1. neo_litan

    false warning, puncanya dr agensi iklan GT.Gua dh padam iklan dia.

    • mat mus on 20/09/2010 at 9:37 AM

    teringat kat kenari gua dulu…

    • azwan nbs on 21/09/2010 at 3:21 PM

    kaler perpel tu memang cantik…

    • 6posen on 22/09/2010 at 2:48 PM

    …huh…klu convert bpe wet a rm?…wa x reti plak..

    • bawang on 22/09/2010 at 11:48 PM

    warna purple tuh depan cam mazda8

    • alibaba on 23/09/2010 at 1:00 AM

    kalau ada ckd kan best.meriah lah k-car kat msia nih.

    • matmus on 07/10/2012 at 4:04 PM

    cm punk meme terbaik

Kata Anda//

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.