Aduhai Jerman!

VW Scirocco.003

VW, Audi, Porsche, Mercedes dan BMW semuanya dari Jerman. Satu perkara yang saya suka mengenai Jerman ialah mereka serius dan berdisplin. Gayaan mereka adalah kemas dan tiada benda yang mengarut.

Litar Nurburgring pula memang terkenal, kebanyakan pembuat kereta menguji kereta di litar ini.

Seat Leon Cupra R.002

Seat pula adalah syarikat Sepanyol yang kini dimiliki oleh Kumpulan VW. Dan sebagai balasan Jerman patut singkir saja syarikat tersebut. Bukan setakat kalah tetapi percaya pada sotong Paul yang lapar nak makan.

Entah apa-apa, langsung tak Jerman.

Belanda pula adalah penjajah hebat, menduduki dan banyak mempengaruhi Indonesia, mewariskan warga Bandung yang rupawan.

Saya nak ucap selamat berjaya kepada Seat. Anak syarikat VW, Jerman.

Foto: Newspress

-Mak Uia-

Muhammad

15 Comments

  1. Seat…Kete ni ade masuk Mesia ke?..Nampak cam menarik jer..
    Pasni aku rasa confirm la Paul si sotong tu jadik sotong kangkung…haha…

  2. S E _ A T ….ok ni kuiz.. seat mengambil nama singkatan seorang forumer yg kekal setia kat GT.com ..sila penuhkan jawapan yg di kosongkan tu untuk menerima hadiah berupa seat kereta perodua jenama kancil..

    hantarkan jawapan anda ke sepatgoreng@ihateumatgei.com

    -ps – i love spainnnnnnnnnnnnnnnnnn (bunyikan spain as spin) haha

  3. SELAT.

    ceh.hampeh nye sepat.mengambil kesempatan tul.hehehe….
    mat, rilek…kalah menang adat pertandingn….

  4. englen team no.1 rakyat mlesia sokong slepas melesia xlayak worldcup,lps englen kalah,sokong jeman,lps jeman kalah spain,nnti spain kalah br belanda.hbs world cup stat sokong melesia blk,bersyukur rakyat kita berada dlm situasi menang-menang,smpai bila2 x kalah

  5. Keh keh keh. Gua tak sokong mana-mana pun. Btw Liga M = Liga Matpon. Thanx soccer fan.

    Thanx kete-hitam. I like you. Btw I like eat Sepat Sedut. Thanx.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *