Petrol RON 95 Naik 5 Sen!

Rasionalisasi Subsidi

Siri kenaikan minyak seperti yang diumumkan Pemandu memasuki satu lagi edisi bermula tengah malam  ini [4 November] apabila Petrol 95 dinaikkan sebanyak 5sen seliter daripada RM1.85 kepada RM1.90.

Barang keperluan lain turut dinaikkan iaitu LPG RM1.90 daripada RM1.85 manakala gula RM2.10 daripada RM1.90, masing-masing untuk setiap kilogram.

Kenaikan ini dianggarkan dapat menjimatkan subsidi kerajaan sebanyak RM1.1bil yang mana akan disalurkan kepada keperluan lain.

-Mak Uia-

Muhammad

27 Comments

  1. “Kenaikan ini dianggarkan dapat menjimatkan subsidi kerajaan sebanyak RM1.1bil yang mana akan disalurkan kepada keperluan lain.”

    KEPERLUAN LAIN = KEPERLUAN NAJIB & ROSMAH DAN SEKUTU2NYA

  2. Kenaikan ini dianggarkan dapat menjimatkan subsidi kerajaan sebanyak RM1.1bil yang mana akan disalurkan kepada keperluan lain.-keperluan bik mama nk gi sopin kat overseas…hahaha

  3. haram jadah myk naek lg…cpat la pru 13…gua nk tukar dah…serik siot tanggung big mama g shopping oversea…

  4. depa dah buat dah.. dulu janji RON95 tak naik harga.. mari kawan2.. kite pakat tukar PRU 13 ni!! kimark punye bik mama

  5. xde maknanya lau pakai 660cc tp harga barang2 lain naik, caj perkhidmatan naik, sumanya naik, dan naik, dan naik… wa pun pakai 660cc gak…

  6. pas ni mesti ramai yg sound wa. x bersyukur la, jgn duk msia la, anti gov la, macam bagus la, suh masuk politik la, dan yg sewaktu dengnnya. tp wa pedulik hapa, ha ha ha haku ketawa!!!

  7. tak silap gua ade gomen janji sampai taun depan ron95 tak naik…cam haram tul…sepat mane sepat???gua nak tau cane sepat leh tau minyak naik….huhu…..anyway gua pun sependapat ngan lu orang…nak jimatkan subsidi utk projek bangunan wawasan 100 tingkat…utk belanje b*g mumia…haduyai…

  8. kite dok ngutuk2 sini (termasuk aku skali, haha)tmbah dosa je.. apekata kite pakat tuka gov ramai2.. senang je.. xpenat pun.. pangkah je.. x usaha, x tau kan..

    diorang ni bebal ke hape, kalau minyak naik, gula naik smpai 20sen, barang2 sume akan naik.. tu mesti nak ckp “kami akan memantau harga brg”

    chitpooodah.. BIJAN n BIG MUMIA sama je..

  9. papepn, gua mgg xsuka bnda naik2 ni…
    tpi, sib baik gua g kje naik er6n dalm mimpi… hohoho

    dan kepada rosmah, pakai la tdung wehh… rakyat dh meluat wehh..

    bini gua mgg gua larang die xboleh xpakai tdung klu kua tmpt public..sbb kt akhirat kelak ,gua yg kne menjawab, klu bini gua xpki tdung…gua xmau jawab soklan2 cmni mse akhirat nti…lu pkir la sndri yee…

    • Kalau lu orang nak tau gua ngan Sepat tak ada bau-bau bacang. Sebab tu harga minyak naik. Itu saja. Sekian bebeh.

  10. nak wat camne bro, ini je saluran yg kami ada. hantar surat kt paper mainstream? jgn harap la nak kuar… wat demonstrasi? x pasal2 kena tangkap, silap2 hb kena ISA plak, blog2 ni la tempat mengadu… pergh, syahdu gila…

  11. price mynk naik..price gula naik..tp kalo price mnyak trun..price gula x trun plak..hampehhhhh je..
    jom pkat2 bli beskal elektrik pkai wat g koje…hahaha..
    pastu bos tnya apsal lmbat??..huhuhu

  12. gua tak tau macam mana tekaaan gua berjaya.. tapi gua bukan Paul si sotong kurita tu.. anyway.. kalau gua dapat mimpi lagi nanti gua roger sama lu all laa.. tapi gua saspek akan ada satu benda lagi akan jadi tak lama lagi jeng jeng jeng ..tungguuuuuuuuuuuuuuuuuuu (amacam matpon..pandai tak gua attract audience kihkihkih ..lps ni boleh naik rating GT.com)

  13. adakah ini yang dimaksudkan dengan RAKYAT DIDAHULUKAN???……dalam tahun nie je dah 2x minyak dinaikkan harga…mmg ler naik cuma 5sen.tapi,kalo dah setahun tue tiga pat kali naik,pa kes????……..nak beli honda hybrid tue den x mampu lak..saga je la yang termampu…………..

  14. hohoho….
    de tak spe2 yg bley jamin tukar gov myk leh turun?
    yg 2 ka..yg ni ka..sume manusia..selagi bernama manusia selagi 2 bernafsu..
    anda watla kptsn..kuasa ditgn anda kn..
    jgn tgok isu minyak je trus nk tkr gov..
    klu tkr gov cmner ngn isu2 lain yg lbh penting dr isu minyk demi mse dpan ank2 kita..fkr jauh sket..
    (sepat,gua neutral…no comment..hoho…)

  15. belum cuba lom tau bro… kita cuba dulu, lau agak2 x bagus gak kita tukar la pd yg lama balik… jgn cpt menghukum… mgkin betul kt org, rakyat msia blom matang lg berpolitik…

  16. cmne nk buat…org msia baekkk ati…pas ni gomen nk bg kain pelikat,rm300,rokok sbtg…ohhh baiknye gomen….cukai beg tgn,suar dlm pompuan di mansuhkan cukai…sbb apa….???bajet RM…rsmh mnsr….abg jib,…jgnle ikut bini sgt…ada power,..bli gtr r35 p ngorat ank dara lawa lg..bini tu dh la kmbg..xmuat nk duk dlm bucket…patutlah myk naek..rupanya…kete rasmi byk mkn myk sbb bwk big momma…..hehehehe…jd apa lg pasni..aku xmsuk belah mane,tapi..asyik naik je myk sape boleh thn kan??

Kata Anda//