Mazda 2 Sedan!

Mazda2 Sedan001

Untuk pengetahuan sekutu, Mazda2 ada 2 versi iaitu hatchback dan sedan. Jika sebelum ini saya paparkan entri versi hatchback kali ini giliran Mazda2 Sedan pula. Spesifikasi enjin dan fitur asas lain sama seperti Mazda2 Hatchback tetapi dengar kata harganya lebih murah iaitu lebih kurang RM80 ribu untuk V spec dan RM83 ribu untuk R spec.

Mazda2 Sedan

Mazda2 Sedan

Mazda2 Sedan008

Mazda2 Sedan007

Mazda2 Sedan006

Mazda2 Sedan005

Mazda2 Sedan004

Mazda2 Sedan dijangka akan dilancarkan pada awal bulan depan dan untuk sekutu yang berminat nak pandu uji atau saja nak bertanya boleh emel kepada Encik Ridzwan di: ridz_la@yahoo.com

-Mak Uia-

Silakan kongsi:

28 comments

Skip to comment form

    • on 23/03/2010 at 12:03 PM
    • Reply

    Menarik tapi gua tak minat Mazda kecuali RX7…Nape rim sukan dier nampak lebih kurang mcm Wira SE jerkk…

    • carragher27 on 23/03/2010 at 12:24 PM
    • Reply

    saingan sengit utk City ni..

  1. salam skru gt sekalian..

    aku dah booking kete ni..

    hehe.. bulan 5 dapat kut..

    • pendita_gila on 23/03/2010 at 3:56 PM
    • Reply

    harga pon ok la nak banding ngan honda

    • jelapangPadi on 23/03/2010 at 4:05 PM
    • Reply

    ok gak design mazda nie, lagi cantik dari vios….

    • pok mat on 23/03/2010 at 8:17 PM
    • Reply

    o.. ni kira saingan city ngan vios la?

    • kete_hitam on 23/03/2010 at 9:49 PM
    • Reply

    macam sempit jer…

  2. tgk dari tepi dah mcm Saga BLM la plak…

  3. ingt nk soh org umah sambo ygnila
    mat
    type R nye ape beze
    suspension je ke…

    • encikpadil on 24/03/2010 at 8:44 AM
    • Reply

    ntah, x minat la… for ladies sesuai la kot. utk yg berjiwa kelajuan, lupakan je la…

    • bawang on 24/03/2010 at 4:36 PM
    • Reply

    beza antara r grade banding v grade mazda2

    -r grade
    Sport tune suspension
    sport rims 16″
    tyre 195/45 r16 80w
    fog lamp

    -v grade
    Normal suspension
    sport rims 15″
    tyre 185/55 r15 82v

    • bimmer on 25/03/2010 at 12:40 AM
    • Reply

    hensem ape keta ni

    dpan lampu mcm VW scirocco
    blakang mcm iras2 evo X

    lau bli bleh la anggap sbg cucu Evo X

    • bimmer on 25/03/2010 at 12:42 AM
    • Reply

    huish Boot dia Lau nk sludup bangla
    4 0rang nie conform bleh

    • encikpadil on 26/03/2010 at 11:46 AM
    • Reply

    x ensem dan x best, stll lg rindukan zaman2 familia convert b8, b6, interplay…

    • encikpadil on 26/03/2010 at 11:47 AM
    • Reply

    apsal la keta skang ni harga makin mengarut, design mencarut dan x power lgsung… nyampah…

    • st150 on 26/03/2010 at 3:31 PM
    • Reply

    bruk…design xlawa la…ala2 vios je…bile bdk2 4 plat buat kete..maka ini la jadinye…hhahaha…

  4. lawa lagi myvi aku hahahahaha

  5. macam sampan pun ada jugak bila tgk.

    nampak ‘murah’ kereta ni kalau banding dengan mazda lain.

    ok la kot…harga dia.

    • montana on 05/04/2010 at 7:19 PM
    • Reply

    ensem lg persona