Sep 20

JDM: Mazda AZ-Wagon

Mazda AZ-Wagon01

Kereta JDM memang digemari rakyat tempatan, mungkin sebab kualiti tinggi atau pun harga yang lebih murah dari pengedar sah. Tengok sajalah Toyota Wish JDM berkepuk atas jalan berbanding Wish Malaysia. Walaupun model ‘sah’ ada segala waranti dan segala macam pakej tapi modal tersebut tetap tak jalan.

Artikel ini pula pasal Mazda AZ-Wagon, model yang tak ada dalam negara. AZ-Wagon baru-baru ini dilancar semula dengan pakej baru, ada CVT yang lebih jimat minyak manakala model pacuan hadapan dengan pengecas turbo pula layak untuk program pengurangan cukai kereta-eko Jepun. Selain dari itu turut dilengkapkan ialah indikator pemanduan yang mana fungsinya memaklumkan pemandu jika kereta dipandu dalam keadaan jimat minyak. Indikator tersebut dipasang pada model CVT dan kotak gear empat kelajuan [4AT].

Mazda AZ-Wagon02

Di bawah disertakan jadual spesifikasi AZ-Wagon, ikutkan ada lagi info tapi hari Isnin macam ini memang kebiruan, nak menulis panjang-panjang pun tak berapa nak menangkap. Pada sekutu yang dah lama bercuti jangan lupa khatam entri lepas-lepas.


Drive Engine Grade Transmission Price (yen) Tax reduction
With tax Without tax
FWD 660 DOHC
VVT
XG 5MT 1,086,750 1,035,000 75%
4AT 1,086,750 1,035,000 50%
XS Special 4AT 1,197,000 1,140,000 50%
CVT 1,228,500* 1,170,000* 75%
Custom Style XS CVT 1,302,000 1,240,000 75%
660 DOHC
Turbo
Custom Style XT CVT 1,433,250 1,365,000 50%
4WD 660 DOHC
VVT
XG 5MT 1,204,350 1,147,000 50%
4AT 1,204,350 1,147,000
XS Special CVT 1,346,100 1,282,000 75%
Custom Style XS CVT 1,419,600 1,352,000 75%
660 DOHC
Turbo
Custom Style XT CVT 1,540,350 1,467,000

Sumber: Mazda

-Mak Uia-

Silakan kongsi:

10 comments

Skip to comment form

    • kete_hitam on September 20, 2010 at 8:13 am
    • Reply

    macam kenari jerk….

    • Sekeru Longgaq on September 20, 2010 at 8:19 am
    • Reply

    aku rasa m’sia kena ikut cara ni,mana2 keta ada turbo patut dikurangkan cukai.brg2 turbo bukannya murah

    • neo_litan on September 20, 2010 at 9:12 am
    • Reply

    knape web ni reported as attacked page??da kene blocked..

  1. neo_litan

    false warning, puncanya dr agensi iklan GT.Gua dh padam iklan dia.

    • mat mus on September 20, 2010 at 9:37 am
    • Reply

    teringat kat kenari gua dulu…

    • azwan nbs on September 21, 2010 at 3:21 pm
    • Reply

    kaler perpel tu memang cantik…

    • 6posen on September 22, 2010 at 2:48 pm
    • Reply

    …huh…klu convert bpe wet a rm?…wa x reti plak..

    • bawang on September 22, 2010 at 11:48 pm
    • Reply

    warna purple tuh depan cam mazda8

    • alibaba on September 23, 2010 at 1:00 am
    • Reply

    kalau ada ckd kan best.meriah lah k-car kat msia nih.

    • matmus on October 7, 2012 at 4:04 pm
    • Reply

    cm punk meme terbaik

Kata Anda//