Sep 01

10 Malam Akhir

httpv://www.youtube.com/watch?v=NzNY9BoWmh0

Seperti yang sekutu maklum kita dah masuk babak terakhir bulan Ramadan. Maknanya kita berada dalam malam-malam istimewa. Dalam radio dah meriah lagu-lagu raya dimainkan dan pada saya sambutan raya patut dibuat betul-betul hampir pada dan selepas raya. Kalau nak diikutkan sebelum raya ada dua perkara yang perlu dirai iaitu kedatangan dan bulan Ramadan, Lailatul Qadar dan kemudian barulah Syawal.

Norma di radio ialah meraikan 1 Syawal seawal 15 Ramadan. Walaupun Syawal adalah bulan yang mengembirakan tapi saya rasa ada yang berasa sedih sebab belum tentu dapat meraikan Ramadan seterusnya, kita pun belum tentu lagi.

Silakan kongsi:

8 comments

Skip to comment form

  1. yea betul..marilah kita mengimarahkan ramadhan yang tinggal beraap hari lagi ni dgn beribadat sebanyak mungkin mencari keredhaanNya..amin

  2. biasanya 10 mlm akhir nih la…. jemaah mula makin kurang.
    pakat2 suma keluar g shoping…… hurm….

    • C27 on September 1, 2010 at 12:23 pm
    • Reply

    One Utama lagi ramai orang daripada mesjid-mesjid.. ye tak en sepat?? hehe

  3. kehkehkeh saper nak jakun tak pernah tgk sawah boleh ke sana kat new wing kekekeke

  4. awal2 ramadhan surau2 & mesjid2 penuh semua saf…ujung2 ni yg tinggal imam,bilal & siak jer la…nak dpt saf pun payah

    • azwan nbs on September 1, 2010 at 7:59 pm
    • Reply

    selamat tinggal ramadhan…
    sedihnye…

    • bawang on September 2, 2010 at 1:34 am
    • Reply

    marilah kita merebut 10 hari-hari terakhir Ramadhan ini… Ada ganjaran besar menanti pencinta-pencinta ilahi.

    • Sayed Akelaken on October 26, 2012 at 6:25 pm
    • Reply

    slamat hari raya haji semua.

Kata Anda//