HONDA MALAYSIA SASAR JUALAN 100,000 UNIT UNTUK TAHUN 2017 – PERKENAL EMPAT MODEL BAHARU

Honda Malaysia Group Vice President Mr Akkbar Danial and Managing Director and CEO Mr Katsuto Hayashi with the New City

Tahun 2016 adalah tempoh yang cukup mencabar untuk industri automotif apabila Jumlah Keseluruhan Industri (TIV) 2016 jatuh sebanyak 13% berbanding 2015 kepada 580,124 unit. Buat buat pertama kali dalam tempoh enam tahun, TIV berada di bawah 600,000. 

Honda Malaysia walau bagaimanapun berjaya mengharungi cabaran tersebut dan mencatat jualan memberangsangkan serta melepasi sasaran yang telah ditetapkan dengan jumlah jualan sebanyak 91,830 unit.

Pencapaian yang memberangsangkan itu diterjemahkan kepada 15.8% perkongsian pasaran yang merupakan perkongsian pasaran kedua tertinggi dalam operasi automobil Honda di peringkat global. Di Malaysia, peratusan itu membolehkan Honda mengekalkan kedudukan No. 1 dalam segmen Bukan Nasional untuk dua tahun berturut-turut.

Di samping itu, jualan keseluruhan Honda juga membantu meletakkan syarikat untuk berada di kedudukan kedua dalam TIV keseluruhan buat pertama kalinya di Malaysia.

Sasaran jualan 100,000 unit

Bagi tahun 2017, Honda Malaysia sekali lagi ingin mengulangi kejayaan tersebut dan berazam untuk meningkatkan lagi pencapaian.

Pengarah Urusan dan Ketua Pegawai Eksekutif Honda Malaysia, En. Katsuto Hayashi berkata, biarpun kebanyakan analisis menjangkakan perkembangan yang kurang baik, kami percaya industri automotif akan mempunyai perkembangan positif pada tahun 2017 dengan sentimen pasaran di rantau ini akan beransur-ansur pulih. Justeru, kami menjangkakan TIV untuk tahun 2017 akan mencecah 600,000 unit.

Dengan jangkaan TIV 600,000 unit, Honda Malaysia telah menetapkan sasaran sebanyak 100,000 unit pada tahun ini, meningkat 8% berbanding tahun lalu. Ini bagi mengekalkan posisinya selaku peneraju pasaran.

Pencapaian 2016

Honda Civic turbo 2016

Pada tahun 2016, Honda Malaysia telah melancarkan dua model baharu. Civic serba baharu dan Accord baharu jelas menetapkan satu penanda aras baru menerusi pakej pemanduan, reka bentuk, keselamatan dan ciri-ciri termaju yang luar biasa yang mendahului kelasnya.

Sehingga kini, kedua-dua model itu mencatat jualan No. 1 dan menerajui segmen masing-masing.

Revolusi Civic Generasi ke-10 mencatatkan peningkatan yang mengagumkan sebanyak 165% berbanding jualan model sama pada tahun 2015. Ia menjadi peneraju segmen dengan penguasaan pasaran sebanyak 68% dalam tempoh enam bulan sejak dilancarkan.

BACA LAGI: Honda Civic Baharu Dilancarkan – RM113.8K Untuk 1.8 i-VTEC, RM127.8K Untuk 1.5 VTEC Turbo

Accord pula sentiasa menjadi model utama Honda Malaysia mengakhiri tahun lalu dengan mengungguli segmennya menerusi jualan 2,400 unit.

Empat model baharu untuk 2017

Untuk tahun 2017, Honda Malaysia bakal memperkenalkan 4 model baharu. Pada awal Januari lalu, BR-V serba baharu telah diperkenalkan ke dalam keluarga Honda untuk melengkapkan lagi tawaran kenderaan utiliti Honda, sekali gus menawarkan pilihan yang lebih luas kepada rakyat Malaysia.

Bagi rangkaian produk ini, CR-V menjadi perintis dalam segmen SUV apabila menawarkan satu pakej ruang dan versatiliti yang terbaik. HR-V yang dilancarkan pada 2015 mencetuskan revolusi dalam segmen Kenderaan Utiliti Sukan Kompak (SUV).

Tahun lepas, HR-V telah mencatatkan jualan hampir 25,000 unit dan menjadi model Honda yang kedua terlaris dalam jualan keseluruhan Honda tahun 2016.

BR-V serba baharu yang baru dilancarkan meneruskan momentum itu yang merancakkan kembali segmen kenderaan 7 tempat duduk.

Continue Reading

Proton Iriz kini dijual di Indonesia – RM58K dan RM62K

Proton Iriz Indonesia

PT PROTON Edar Indonesia (PEI – anak syarikat penuh PROTON Holdings Berhad) telah memperkenalkan Proton Iriz di pusat beli-belah FX Sudirman, Senayan, Jakarta. Terdapat dua varian Proton Iriz yang dipasarkan iaitu 1.3L MT Standard dan 1.3L CVT Standard dengan harga IDR 175, 250,000 (RM58,484.57) dan IDR 185,283,000 (RM61,832.79).

Acara telah dirasmikan oleh Dato’ Ahmad Fuaad Kenali, Ketua Pegawai Eksekutif PROTON dengan kehadiran Dato’ Madani Sahari, Ketua Pegawai Eksekutif Institut Automotif Malaysia, Mohd Khalid Yusof, Pengarah Transformasi dan Ketua Jualan Antarabangsa, PROTON, Naim Abdul Rahman, Penasihat MATRADE di Kedutaan Malaysia di Indonesia dan Yanuarto Widihandono, Setiausaha Agung Institut Otomotif Indonesia.

Proton Iriz telah dipamerkan di pusat membeli-belah tersebut sejak 16 Februari 2017 sehingga 22 Februari 2017.

Negara eksport kedua selepas Brunei

Proton Iriz Indonesia

Setelah acara pra-tonton dan pandu uji bersama media Indonesia yang diadakan pada Khamis, 9 Februari 2017 di Sentul, Bogor, PEI memperkenalkan Proton Iriz yang merupakan hatchback kompak terkini dalam segmen kereta bandar kepada pengguna di Jakarta dan Makassar, Sulawesi pada 19 Februari 2017.

Indonesia adalah pasaran eksport kedua selepas Brunei untuk kereta yang dilengkapi ciri-ciri keselamatan komprehensif (fun-in-size, big-on-safety) ini selain pemanduan dan pengendalian PROTON yang tersendiri.

“Indonesia merupakan pasaran yang penting untuk PROTON, kita berkongsi pelbagai persamaan daripada segi budaya, rakyat, bahasa dan keadaan cuaca. Kita serumpun,” kata Dato’ Fuaad.

“PEI mempunyai sejumlah 25 rangkaian jualan dan perkhidmatan selepas jualan di Indonesia. Para pelanggan boleh mendekati dan melihat Proton Iriz di kesemua bilik pameran bermula 20 Februari. Dari segi perkhidmatan selepas jualan, Proton mempunyai 24 cawangan pusat servis di lokasi-lokasi strategik sekitar Pulau Jawa, Kalimantan, Sumatera dan Sulawesi, dan 8 buah cawangan terletak sekitar daerah Jabodatek. Semua keperluan penyelenggaraan kereta disediakan kesemua pusat servis kami,” sambung Dato’ Fuaad.

Ciri keselamatan lengkap

Proton Iriz Indonesia

Proton Iriz dilengkapi ciri-ciri keselamatan aktif dan pasif yang komprehensif. Malah, Proton Iriz merupakan satu-satunya hatchback kompak dalam segmen City Car di bawah IDR350 juta (RM116,802.28) yang dilengkapi Kawalan Kestabilan Elektronik (ESC), kawalan cengkaman, sistem brek anti-kunci (ABS) dengan pengagihan daya brek elektronik (EBD), bantuan brek, kawalan cerun (HHA) dan sistem peringatan tali pinggang keledar (SBR) yang kebiasaanya ditemui dalam segmen kereta premium.

Proton Iriz menggunakan teknologi Jerman iaitu Hot Press Forming (HPF) yang 5 kali lebih kuat berbanding keluli biasa untuk ketegaran badan dan kabin lebih kuat serta kukuh untuk perlindungan yang lebih baik kepada pelanggan kami, ” kata Dato’ Fuaad.

Pengiktirafan dan penghargaan

Sejak diperkenalkan pada 2014, Proton Iriz telah menerima pelbagai anugerah dan penghargaan daripada industri automotif di Malaysia. Antaranya ialah, penarafan 5 bintang daripada ASEAN New Car Assessment Programme (ASEAN NCAP).

Proton Iriz juga menerima anugerah Kereta ASEAN NCAP 5 Bintang Paling Mampu Milik di Malaysia dalam Anugerah ASEAN NCAP Grand Prix 2016, Budget Car of The Year untuk Anugerah ASEAN Car of The Year 2016, Reka Bentuk Industri Terbaik 2015 oleh Intellectual Property Corporation, Anugerah Malaysia Good Design Mark 2014 oleh Malaysia Design Council, dan Anugerah Pilihan Rakyat di Anugerah Kereta Tahunan New Straits Times 2014.

Kempen pandu uji dan menang

Proton Iriz Indonesia

Sejak dipamerkan di FX Mall pada 16 Februari 2017, orang ramai telah mengambil kesempatan untuk memandu Proton Iriz dan ia disediakan sehingga 22 Februari 2017.

Para pelanggan yang telah memandu uji Proton Iriz semasa kempen pengenalan di pusat beli belah turut layak untuk memenangi hadiah-hadiah menarik seperti 2 x Hadiah Utama percutian yang ditanggung sepenuhnya selama 4 hari 3 malam bersama penginapan untuk 2 orang ke Malaysia dan hadiah tunai bernilai IDR1.5 juta (RM500).

Pemenang pertama Hadiah Utama telah diumumkan semasa acara pengenalan secara rasmi manakala pengumuman bagi Hadiah Utama kedua pula akan dibuat pada hari terakhir pameran di FX Mall, pada 22 Februari, dari 7 malam.

Jemputan pandu uji

Proton Iriz Indonesia

Para pengguna di Indonesia dijemput mengunjungi FX Mall dan memandu uji Proton Iriz untuk merasai sendiri pemanduan dan pengendalian PROTON yang tersendiri. Proton Iriz direka dan dihasilkan bukan sahaja untuk memberi perlindungan optimum kepada pelanggan tetapi ia juga merupakan kereta yang menarik dan seronok untuk dipandu dengan semua kemudahan moden, penggunaan bahan api yang menjimatkan dan ciri-ciri kemudahan yang lain.

Proton Iriz didatangkan dalam 7 pilihan warna menarik, Cotton White, Midnight Black, Sterling Silver, Atlantic Blue, Graphite Grey, Citrus Green and Fire Red.

Tempahan Proton Iriz telah dibuka sejak 16 Februari 2017, bermula dari 10 pagi ke 10 malam setiap hari di pusat membeli-belah FX Mall sehingga 22 Februari 2017. Pengguna juga boleh mengunjungi mana-mana pengedar di setiap bilik pameran di seluruh Indonesia.

Honda City facelift kini boleh dilihat di Siri Jelajah Honda

Honda City facelift 2017

Honda Malaysia telah membuka tempahan untuk model Honda City facelift (rupa baharu) bermula 1 Februari lepas. Honda City generasi keempat itu merupakan peneraju segmen B apabila lebih 100,000 unit berjaya dijual sejak ia dilancarkan pada Mac 2014.

Sama seperti model sebelumnya, Honda City facelift yang akan dilancarkan tidak lama lagi menawarkan ciri segmen C pada harga segmen B. City baharu turut diiktiraf sebagai Kenderaan Jimat Tenaga (EEV) yang menawarkan penjimatan bahan api.

Honda City facelift 2017

Berikut ialah ciri-ciri baharu Honda City facelift 2017:

  • Lampu utama LED dan DRL LED – Gred V
  • Lampu kabus LED – Gred V
  • Enam beg udara – Gred V
  • Spoiler ‘duck tail’ – Gred V
  • Lampu belakang LED – Gred V
  • Roda aluminium baharu – kesemua varian
  • Butang tekan mula dan kemasukan pintar – kesemua varian
  • Bampar depan dan belakang baharu – kesemua varian
  • VSA, HSA – kesemua varian

Honda City Facelift 2017

Mereka yang berminat untuk melihat Honda City facelift sebelum pelancaran rasmi boleh mengunjungi siri jelajah di pusat-pusat membeli belah terpilih seperti berikut:

PRATONTON HONDA CITY FACELIFT DI SIRI JELAJAH DI PUSAT MEMBELI BELAH:

PRATONTON HONDA CITY FACELIFT DI TRAK BERGERAK:

Honda City Facelift 2017

BACA LAGI: HONDA MALAYSIA SASAR JUALAN 100,000 UNIT UNTUK TAHUN 2017 – PERKENAL EMPAT MODEL BAHARU

Toyota Hilux 2.4G AT Limited Edition dilancarkan – RM126,000!

Toyota Hilux 2.4G AT Limited Edition

Kepada mereka yang mahukan sebuah pikap Toyota Hilux yang berbeza dari ribuan Hilux yang lain, pengenalan baharu oleh UMW Toyota Motor Sdn Bhd (UMWT) ini mungkin jawapannya. Bermula 17 Februari, Toyota Hilux 2.4G AT Limited Edition sudah boleh dilihat di bilik pameran UMWT di seluruh negara.

Toyota Hilux 2.4G AT Limited baharu dilengkapi pelbagai aksesori rasmi Toyota dan ia boleh dimiliki pada harga RM126,000.

Toyota Hilux 2.4G AT Limited Edition

 

Toyota Hilux 2.4G AT Limited Edition dilengkapi aksesori baharu seperti berikut.

  • Gril radiator berwarna hitam
  • Bumper guard
  • Pelindung lampu utama
  • Pelindung lampu kabus warna hitam kilat
  • Garnish bonet warna kelabu gelap
  • Pelindung cermin sisi hitam yang mengikut tema LE
  • Tiang C dengan kesan gentian kaca
  • Pelindung lampu belakang dengan kemasan kelabu gelap
  • ‘Racing stripe’ pada bonet enjin dan ‘tailgate’ belakang
  • Pelekat grafik pada kedua-dua belah sisi pintu
  • Bumbung dengan pelekat hitam penuh
  • Rel bumbung
  • ‘Over fender’ pada keempat-empat arka roda untuk visual yang lebih rugged dan perlindungan dari batu

Kesemua kelengkapan itu dipasang di Pusat Aksesori Toyota yang turut didatangkan dengan waranti pengilangan.

Nadi kuasa Toyota Hilux 2.4G AT Limited Edition masih sama iaitu 2GD-FTV dengan transmisi automatik enam kelajuan. Walaupun lebih kecil berbanding enjin 2.5 sebelum ini, ia 47% lebih berkuasa iaitu 150 ps pada 3,400 rpm dengan tork 400 Nm di antara 1,600 rpm dan 2,000 rpm. Kuasa itu 54% lebih tinggi berbanding enjin lama.

Toyota Hilux merupakan model popular Toyota dengan jumlah jualan sebanyak 200,000 unit sejak pelancarannya pada 2005. Toyota Hilux baharu juga laris dengan jualan sebanyak 18,000 unit di seluruh negara sejak dilancarkan pada Mei 2016.

Toyota Hilux 2.4G AT Limited Edition didatangkan bersama waranti 5 tahun/150,000 km yang dahulu. Turut diperkenalkan ialah Toyota Hilux 2.4G STD (manual dan automatik) pada harga yang lebih rendah iaitu RM108,500.

BMW Group Malaysia jadi Rakan Automotif Rasmi Le Tour de Langkawi Malaysia 2017

BMW Group Malaysia dan Le Tour de Langkawi (LTdL) mengumumkan bahawa pengeluar kenderaan premium itu dilantik sebagai Rakan Automotif Rasmi perlumbaan Le Tour de Langkawi Malaysia bagi tahun 2017.

Berucap pada majlis pengumuman tersebut, Ketua Pegawai Eksekutif LTdL, Emir Abdul Jalal berkata, “Pertandingan Le Tour de Langkawi berada di kedudukan paling tinggi dalam kalendar perlumbaan Jelajah Asia (Asia Tour) dengan status UCI 2.HC. Ia sama seperti pertandingan yang diadakan di China dan Jepun seperti Tour of Qinghai Lake, Tour of Hainan dan Japan Cup. Acara kami kekal menjadi perlumbaan berbasikal berperingkat utama di Asia.

Menurut Emir lagi, penganjur berbesar hati kerana BMW Group Malaysia menjadi Rakan Automotif Rasmi untuk edisi tahun 2017 dan berharap kerjasama baharu ini akan melonjakkan lagi prestij pertandingan tersebut.

Senada dengan Emir, Ketua Komunikasi Korporat BMW Group Malaysia, Sashi Ambi berkata, “Le Tour de Langkawi 2017 merupakan penyertaan pertama kami dalam acara pertandingan berbasikal paling berprestij di rantau ini. Kami di BMW Group Malaysia amat teruja dengan peluang ini. Kami juga berbesar hati untuk menjadi Penaja Jersi Putih kerana ia adalah anugerah buat Pelumba Terbaik Asia yang mengiktiraf bakat tempatan atau serantau dalam sukan ini.”

Jelas Ambi lagi, BMW Group Malaysia memandang kepada proses asas seperti mengenal pasti, membangun dan menyokong bakat yang sedang meningkat naik dan ingin turut menjadi sebahagian daripada kisah kejayaan bakat-bakat tempatan serta berkongsi kemenangan mereka dengan seluruh rakyat Malaysia. Pada masa yang sama sebagai usaha memberi inspirasi serta mencipta lebih ramai bakat merupakan satu hala  tuju yang ingin dilakukan oleh pengeluar kenderaan premium tersebut.

Muhamad Adiq Hussainie Othman – pelumba Malaysia pertama memenangi Kategori Pelumba Terbaik Asia sejak 1998

Contoh anak tempatan yang menyinar ialah penunggang kelahiran Terengganu, Muhamad Adiq Hussainie Othman yang akan kembali beraksi dalam Le Tour de Langkawi bermula 22 Februari hingga 1 Mac tahun ini.

Pada usia baru mencecah 26 tahun, ini merupakan penyertaan kali ke lapan berturut-turut Adiq bersaing dalam perlumbaan LTdL. Kali ini, beliau tampil untuk mempertahankan kejuaraan dalam Kategori Pelumba Terbaik Asia (Jersi Putih) yang dimenangu tahun lalu.

Adiq merupakan pelumba Malaysia pertama yang pernah menerima anugerah itu sejak ia dimulakan dalam edisi ketiga LTdL pada tahun 1998.

“Kesungguhan Adiq untuk mempertahankan jersi putih dan disokong oleh pasukannya, TSG menjadi salah satu tarikan utama pertandingan tahun lalu,” kata Ketua Pegawai Eksekutif LTdL,  Emir Abdul Jalal. “Ramai rakyat Malaysia yang tersentuh dan mendapat inspirasi daripada prestasinya. Dengan ini, kami berbesar hati untuk membuktikan bahawa rakyat Malaysia boleh berjaya apabila bersaing dengan pelumba terbaik dari benua lain.”

Continue Reading

SHELL BUAT LAWATAN KE GARAJ DUCATI DI SIC SERTA SESI BERTEMU JORGE LORENZO

Kuala Lumpur, 13 Februari 2017 – Shell Advance baru-baru ini telah menjemput 200 tetamu istimewa untuk merasai pengalaman unik menjelang musim MotoGP™ 2017. Kumpulan tetamu bertuah ini terdiri daripada para mekanik yang telah membantu meletakkan Shell Advance sebagai jenama minyak enjin motosikal yang terkemuka di Malaysia, ahli Kelab Pemilik Desmo Malaysia dan media terpilih.

Shell Advance telah mengatur satu lawatan eksklusif ke garaj Pasukan Ducati semasa pasukan tersebut berada di Litar Antarabangsa Sepang (SIC) untuk ujian pramusim MotoGP™.

Para jemputan khas ini merupakan antara yang pertama dapat bertemu dengan pelumba baru pasukan iaitu Jorge Lorenzo yang telah tiga kali menjadi juara dunia MotoGP™.

Pelumba dari Sepanyol ini akan berganding dengan juara MotoGP™ Shell Malaysia 2016 Andrea Dovizioso dari Itali untuk cabaran Ducati musim ini.

Pengarah Urusan Shell Malaysia Trading Sdn Bhd Shairan Huzani Husain turut meluangkan masa untuk melawat garaj Pasukan Ducati bagi mengalu-alukan pelumba Ducati tersebut.

“Sebagai penaja utama, kami gembira menyaksikan kemajuan MotoGP™ Shell Malaysia yang kini telah berkembang menjadi acara sukan bermotor yang ulung yang telah menambat hati para peminat di sini serta dari seluruh dunia. Kami menantikan satu lagi musim yang mengujakan selepas kejayaan besar tahun lalu yang berakhir dengan kemenangan bersejarah bagi Ducati di Sepang,” kata penggemar motosikal ini.

Kerjasama yang berterusan antara Shell Malaysia dengan SIC sebagai penaja utama MotoGP™ Malaysia mencerminkan komitmen syarikat bukan hanya terhadap masa depan sukan tersebut tetapi juga terhadap negara dan rantau ini.

Acara ini merupakan platform yang sesuai untuk Shell mempromosikan produk-produknya seperti bahan api premium Shell V-Power dan minyak enjin motosikal premium Shell Advance.

Pusat 3S KIA kini dibuka di Jalan, Pahang, Kuala Lumpur

 

Naza KIA 3S

Berita baik untuk pelanggan KIA di Jalan Pahang, Jalan Genting Kelang, Setapak dan Titiwangsa apabila sebuah pusat Jualan, Servis dan Alat ganti (3S) KIA kini dibuka berhampiran bulatan Jalan Pahang, Kuala Lumpur.

Pusat 3S dengan keluasan 16,200 kaki persegi itu mampu memuatkan empat buah kenderaan pameran dan empat ruang servis yang boleh menerima 14 buah kenderaan sehari. Pusat yang bernilai RM1.5 juta itu mempunyai pelbagai kemudahan untuk pelanggan seperti ruang rehat dan sambungan wifi.

“Pusat 3S ini terletak di lokasi strategik di tengah-tengah bandar Kuala Lumpur dan kini lebih mudah untuk melihat model baharu KIA dan buat pemilik kenderaan KIA,” kata Dato’ Samson Anand George, Ketua Pegawai Operasi, Kumpulan Automotif, Naza Corporation Holdings.

Naza KIA setakat ini mempunyai 33 outlet servis di seluruh Malaysia. Outlet terbaru di Jalan Pahang ini adalah salah satu dari lima outlet servis yang akan dilancarkan di seluruh negara dan merupakan sebahagian dari perancangan syarikat untuk menaik taraf kesemua outlet yang ada kepada pusat 3S.

Pusat servis yang dinaik taraf kelak dapat mengurangkan masa menunggu pelanggan untuk proses khidmat selenggaraan dan selepas jualan.

(18 Foto) Galeri Gambar BMW 118i M Sport dan BMW 330e M Sport

Baru-baru ini BMW Group Malaysia telah memperkenalkan BMW 118i M Sport dan BMW 330e M Sport sempena sambutan Tahun Baru Cina 2017.

BMW 118i M Sport dan BMW 330e M Sport dilengkapi pakej M Aerodynamics, Suspensi M Sport dan rim aloi ringan M bersaiz 18 inci memberikan kedua-dua jentera itu penampilan sporti dan berprestasi tinggi.

Kedua-dua model itu dipasang dengan gril double kidney BMW bersama kerangka krom. Gril tersebut berwarna hitam berkilat untuk memberikan gaya yang lebih agresif. Gaya sporti jentera ini disempurnakan lagi dengan jalur BMW Individual berkilat dan logo M pada panel sisi untuk menyerlahkan sisi dinamiknya.

Bukan itu sahaja, lampu utama serta lampu kabus pada BMW 118i M Sport dan BMW 330e M Sport didatangkan dengan butiran unit LED. Ia juga dilengkapi sistem Comfort Access sebagai ciri standard.

Elemen M Sport dapat dilihat dengan jelas di ruang kabin kedua-dua jentera seperti jalur berwarna biru pada papan pemuka, stereng M yang dibalut kulit bersama butang sport dan multi fungsi. Tidak ketinggalan kemasan bumbung BMW Individual berwarna hitam dan tempat duduk sports elektrik dengan fungsi memori untuk pemandunya.

BMW 118i M Sport dan BMW 330e M Sport hadir dalam beberapa warna seperti hitam (Black Sapphire), kelabu (Mineral Grey), biru (Estoril Blue) dan putih (Alpine White).

Harga runcit (di atas jalan, tidak termasuk insurans dengan Jaminan Perbatuan Tanpa Had selama 5 Tahun, Servis Berjadual Percuma dan Program Jaminan Tayar BMW) ialah:

BMW 118i M Sport – RM 188,800.00

BMW 330e M Sport – RM 258,800.00

Berikut ialah galeri gambar (10 foto) BMW 118i M Sport

Berikut ialah galeri gambar (8 foto) BMW 330e M Sport