Tag: Peugeot

Feb 29

Peugeot 208: XY Concept dan GTi

Peugeot di Pameran Kereta Geneva pada Mac nanti bakal mempamerkan dua buah kereta konsep 208 sebagai wakil jenama Perancis itu di dalam segmen kereta supermini. Kedua-dua kereta konsep itu merupakan terjemahan lonjakan generasi tetapi di dalam dua trend berbeza. 208 XY Concept disasarkan untuk warga kota yang sukakan suatu yang berbeza dan kesempurnaan manakala 208 …

Continue reading »

Sep 15

Peugeot 508 RXH

Sejak akhir-akhir ini tahap kesibukanĀ Skru GTĀ tersangatlah sibuknya. Selaku Skru Gantian , saya pun turut sibuk dengan tugasan harian. Nak harapkan Skru yang seorang lagi itu [Matpon] asyik sibuk melayan Rumah Terbuka sana sini. Jadi, untuk entri Peugeot 508 RXH ini saya buat rumusan sahaja untuk dikongsi bersama. Model 508 RXH ini merupakan edisi terhad dimana …

Continue reading »

Jul 15

Peugeot 308 GT 200 Bhp!

Antara kereta Conti yang saya selalu perhatikan ialah Peugeot. Walaupun ada macam-macam cerita negatif yang saya dengar tetapi itu tidak bermakna saya terus tak berminat, kereta Conti ada sesuatu yang mungkin kereta Asia tiada. Memang harga alat ganti lebih mahal dan alat ganti susah nak cari berbanding buatan Asia tetapi kalau ramai mekanik yang arif …

Continue reading »

Jul 10

Video: Iklan Peugeot RCZ di KL!

httpv://www.youtube.com/watch?v=sNh-aHPYIjs&feature=player_embedded Sejak pelancaran Peugeot 308, jenama dari Perancis ini semakin banyak di atas jalanraya. Varian 308 mempunyai pakej menarik, enjin Turbo, bumbung kaca dan harga yang agak ‘kena’ dengan model saingan lain. Dan terbaru Peugeot memperkenalkan model 3008 yang khabarnya juga mendapat sambutan menggalakkan. Video di atas ini adalah iklan RCZ, model perdana dan sport …

Continue reading »

Jun 11

Peugeot 107: Keciknyeeee!

Peugeot yang kecil dengan bumper depan pelik semacam yang sekutu tengok ini namanya 107 Millesim. Rasanya kereta ni spesis Kelisa, buat jalan bandar dan masuk autoshow sekali sekala. Enjin dia 1.0 liter 12V saja dan walaupun kecil tapi jangan main-main dia punya senarai barang standard memang buat kereta lagi besar tersipu-sipu malu. Dia ada ABS, …

Continue reading »

Jun 10

Baii: Peugeot 3008

Malam Isnin lepas, Peugeot 3008 secara rasminya dilancarkan. Bertambah lagi ahli keluarga Peugeot di Malaysia. Ironiknya, pelacaran kereta ini diadakan bersempena dengan ulangtahun Peugeot ke 200. Baru gua tau syarikat ni dah 200 tahun. Syarikat ni ditubuhkan pada 1810, tapi kereta pertamanya dibuat pada 1891, sebelum itu, diorang buat mesin jahit, gergaji, mesin kisar kopi …

Continue reading »