Tag: Honda

Honda Civic Type R MUGEN 200!

Honda Civic Type R adalah produk berprestasi keluaran Honda. Dan setiap produk Honda tidak kira apa model pun pasti akan ditala kembali oleh MUGEN. Seperti yang sekutu lihat di atas, model tersebut adalah Civic Type R MUGEN 200 dan seperti namanya hanya 200 unit sahaja akan dipasarkan kepada umum.

Continue reading

Selingan Mata [9]

Kekuatan Impian. The Power of Dreams. -Mak Uia-

Ingat Lagi Kisah TopGear ke Vietnam?

Pengikut setia TopGear mesti ingat episod 3 skru TG pusing Vietnam naik motor. 2 buah motor yang dia orang guna tu sekarang ada di UK sebabnya Muzium Motor Kebangsaan dah pun beli motor-motor tu dari sebuah pusat lelongan.  Pembelian 2 buah motor tersebut sempena pameran Dunia TopGear dan dengar kata sekarang ini tengah popular di …

Continue reading

Honda CR-Z: Macam CR-X Jo!

Honda CR-Z dilancarkan awal tahun ini dan bentuknya macam CR-X, kiranya jelmaan CR-X yang suatu dulu memang juaralah, kereta muda-mudi. Jika dari dulu sampai sekarang belia dan beliawanis sibuk menala enjin VTEC, belia dan beliawanis zaman akan datang boleh ubahsuai enjin IMA hybrid 1.5 liter i-VTEC. Diharapkan formula desain dan teknologi CR-X yang berjaya dulu …

Continue reading

SUPERGT: Honda HSV-010GT! Jahatnya!

Inilah dia siaran media paling sempoi sekali saya terima dari Honda. Dia cuma tulis Honda HSV-010 GT ini akan berlumba dalam kelas GT500 Super GT musim 2010. Lepas tu dia bagi spesifikasi sekerat-sekerat. Memang rahsia betul diaorang ni. Matpon pun tak berahsia macam diaorang ni.

Continue reading

Honda Accord Mugen!

Saya dulu ada nostalgia dengan Honda Accord, keluarga saya pernah memiliki Honda Accord 1.6 warna merah maroon, sedap juga kereta ni, laju pun laju dan kenangan paling best sekali saya pernah kemekkan pintu belah kanan masa undur depan Maybank, yelah masa tu lesen pun belum ada lagi, budak-budak lagi dah reti pandu kereta. Tu yang …

Continue reading

Video: Honda CRZ!

httpv://www.youtube.com/watch?v=j9fLWInx5uM Saya dah tengok brochure rasmi Honda CRZ ni, model produksi memang lebih kurang sama dengan video di atas. Memandangkan ada isu hakcipta saya tak boleh nak siarkan lagi bahkan model ini belum dilancarkan secara rasmi pun lagi. Yang saya boleh kongsi adalah kereta ini bersesaran 1.5 cc i-Vtec dengan IMA dan mempunyai 3 mod …

Continue reading

Video: Honda Stream RST!

httpv://www.youtube.com/watch?v=GeqybAuLolw Honda Stream RST ini bakal dilancarkan sedikit hari lagi di negara kita. Mungkin esok, mungkin lusa atau bila-bila sahaja. Tiada perubahan ketara sangat cuma model ini nampak lebih resing. Saja je saya letak video dalam bahasa Jepun, saya pun tak faham sepatah haram. Kalau ada yang reti cakap Jepun mintala kongsi sama-sama. Untuk gambar, …

Continue reading