Tag: Ferrari

Oct 18

Global News: Ferrari Reveals the F12tdf, 799 Limited Units

Ferrari reveals the F12tdf which pays homage to the Tour de France, the legendary endurance road race that Ferrari dominated in the 1950s and ‘60s, particularly with the 1956 250 GT Berlinetta which won four consecutive editions. It was a race that rewarded cars that combined maximum performance with the driveability and ease of use …

Continue reading »

Apr 12

Ferrari 458 Italia SE

2012 merupakan ulang tahun ke 20 Ferrari di China dan model 348 TS adalah yang pertama dipesan di Beijing. Dan sempena peristiwa istimewa itu apa yang lebih istimewa selain daripada mengeluarkan model 458 Italia Special Edition. Lebih istimewa model itu hanya untuk 20 pembeli dan pasaran China sahaja. Di badan kereta dilekatkan grafik elemen China …

Continue reading »

May 03

Video: Mari Belajar Pandu Ferrari 458 Italia

httpv://www.youtube.com/watch?v=lhEN6E2CCA8&feature=player_embedded Hah selamat siang anak-anak murid. Pelajaran hari ini ialah kita belajar memandu yer. Bukan Perodua Kancil yer anak-anak tapi cikgu ada kereta yang sangat istimewa. Siapa kenal Ferrari haaa angkatt tangan! Yer.. Pandai. Dengar yer cikgu nak pasang dah ni, standby standby… Ok.. Selamat menonton. Haa.. canggih kan nanti anak-anak murid dah besar mana …

Continue reading »

Jan 28

Lagi Gambar Ferrari FF

Beberapa hari lepas Ferrari mengedarkan gambar studio Ferrari FF berwarna Grigio Ferro Metallic Grey. Kali ini mereka mengedarkan tiga gambar proses pembangunan kereta iaitu ujian 4WD di permukaan bersalji di Sweden dan Finland. Sistem 4WD kereta ini adalah yang pertama seumpanya untuk kereta Ferrari dan dipaten dengan nama sistem 4RM. Sumber: Newspress -Mak/d Uia-

Continue reading »

Jan 25

Ferrari FF – 4 Penumpang, 4WD, V12!

Kereta yang terlampau niche susah nak cari makan, hakikatnya pembuat kereta perlu realistik, kalau Proton buat Gen.2 dan Neo sahaja boleh jadi dah lama syarikat nasional ini bungkus, begitu juga dengan Porsche dan BMW yang masing-masing mengeluarkan SUV. Sekarang ini kecoh pula mengenai projek baharu Lotus, di forum-forum kita boleh baca kononnya Lotus dah lain, …

Continue reading »

Nov 17

Usain Bolt: Gua Rasa Macam Ferrari!

Sekarang ini musim sukan Asia, atlet kita ramai tengah berjuang di China dan setakat semalam beberapa pingat sudah berjaya dihimpun. Paling menarik bila tengok skuad takraw negara lawan China, boleh tahan juga mereka main tetapi kita lebih handal sebab ini adalah permainan tradisi dan maruah kita. Dua tiga tahun lagi saya tidak pasti sebab China …

Continue reading »

Sep 27

Ferrari SA APERTA: Hanya 80 Unit dan Dah Habis!

Bila pembuat kereta eksotik macam Ferrari buat edisi terhad memang cepat kena sapu. Terbaru model SA APERTA yang akan dipamerkan pada Pameran Kereta Paris 2010 kesemuanya sudah habis terjual. 80 unit sahaja ditawarkan sempena ulang tahun ke 80 Pininfarina manakala nama SA juga merujuk kepada keluarga Pininfarina iaitu Sergio dan Andrea yang banyak mereka bentuk kereta jenama …

Continue reading »

Sep 13

F1 Itali 2010: Alonso Menang Di Negeri Ferrari

Menang di tempat sendiri memang manis, rasa macam dah hadiahkan sesuatu yang besar untuk rakyat tempatan. Walaupun Fernando Alonso berasal dari Sepanyol tetapi itu tidak cukup untuk menghalang warga Itali dari merai kemenangan mereka, silap-silap ada yang tak lena tidur semalam dan mungkin ada yang tak kerja hari ini. Sebelum menang Alonso sudah pun menaruh …

Continue reading »