May 23

Subsidi Minyak Bulan Mei 2012

Ah lu orang gua perati je tade pun nak petik nama gua ke hape. Ish. Sebenarnya gua dah miss satu entri subsidi minyak ni bulan lepas. Asal gua nak pos je tengok-tengok dah masuk Mei, kah kah kah kah. Ape cer der.

Dan sesungguhnya gua berazam untuk tak miss lagi. Sekian. Selamat cuti sekolah. Cuti sekolah jangan main mercun time gua dulu budak-budak into mercun plug.

Babai.

-Matpon-

Silakan kongsi:

5 comments

Skip to comment form

    • dah575 on May 23, 2012 at 8:55 am
    • Reply

    kan bagus pelepasan cukai+subisidi tolak dengan RON97.lg murah dari 95 lg ado.cuba bg kanak-kanak tadika kira brapa dapat haha

    • azrai on May 23, 2012 at 1:46 pm
    • Reply

    Ni yang agak memusykilkan semua rakyat Malaysia. Kita dimaklumkan RON97 tidak menerima subsidi daripada kerajaan. Tapi harga RON97 di pam cuma RM2.90 tanpa subsidi. Jika diaamati jadual di atas, harga tanpa subsidi RON95 adalah RM3.53! Macamana harga RON95 yang tidak bersubsidi lebih mahal sehingga RM1.63 berbanding RON97 yang tidak bersubsidi?

    • belalang_kontot on May 23, 2012 at 9:41 pm
    • Reply

    hehe…
    dah berbuih mulut cakap pasal mende ni.
    tapi belum ade orang berani pertikai pasal harga ron97 ngan subsidi ron95…
    bai…
    ape lagi…
    masuk sket MK edisi bulan depan pasal mende ni…

  1. Masalahnye sekrg ni Veyron tak de hybrid! Lu org igt tak gua ada Veyron ni.

    Hmmmmnnnnnsssss Hnnsssmmmssssss.

    • azrai on May 28, 2012 at 11:04 am
    • Reply

    Betul la kan. Fact & figure. Kerajaan patut buang aje RON95, subsidi RON97, jadi harganya masih lagi RM1.90 macam RON95 sekarang. Company minyak pun jimat buat satu aje tangki simpanan kat petrol station + kurang keperluan di refinery dan juga lori tangki bawa RON97 dan Diesel sahaja.

Kata Anda//