Mitsubishi i-MiEV: Lima Ribu Unit Sudah Dibina!

Mitsubishi i-MiEV.01

Mitsubishi Motor Corporation [MMC] mengumumkan semalam produksi kereta elektrik mereka – i-MiEV yang dibina di kilang Mizushima, Jepun sudah mencapai lima ribu unit.

MMC adalah pengilang pertama didunia yang memulakan produksi besar-besaran kereta elektrik [EV] iaitu pada bulan Jun 2009. Sebulan selepas itu i-MiEV mula dijual di Jepun dan lebih kurang tiga ribu unit sudah pun terjual kepada individu dan firma perniagaan. MMC juga mula memasang versi pemanduan sebelah kiri dengan spesifikasi Eropah bermula Oktober 2010.

Lima ribu unit adalah jumlah yang kecil tetapi boleh dianggap besar untuk kereta teknologi baru.

Sumber: Newspress

-Mak Uia-

Muhammad

12 Comments

  1. Buruk gua tak kisah..yang penting gua dah tak payah singgah stesen minyak utk isi petrol..kalau singgah pon sebab nak beli air dan kopok sambil tumpang cas bateri…..Hahaha

  2. “kat Temasek boleh tahan bersepah juga gua tengok..”
    da lame gua tak dengar org gune perkataan Temasek…hahaha

  3. matpon : gua nk share dgn lu jual bateri. dgn strategi pemasaran berkesan dan promosi menarik, kita pasti berjaya!!!

  4. Karuk, ko jangan layan sangat matpon tu.. org bisnes jual bateri kereta hybrid, die pegi jual bateri lampu suluh.. tu pun rembat kat ofis.. hahaha…

    • Karuk.
      Stail MLM. Gua rasa bateri ni boleh jalan kalau buat MLM. Kita ada produk. Tu yg penting.

Kata Anda//