Nov 25

Mitsubishi i-MiEV: Lima Ribu Unit Sudah Dibina!

Mitsubishi i-MiEV.01

Mitsubishi Motor Corporation [MMC] mengumumkan semalam produksi kereta elektrik mereka – i-MiEV yang dibina di kilang Mizushima, Jepun sudah mencapai lima ribu unit.

MMC adalah pengilang pertama didunia yang memulakan produksi besar-besaran kereta elektrik [EV] iaitu pada bulan Jun 2009. Sebulan selepas itu i-MiEV mula dijual di Jepun dan lebih kurang tiga ribu unit sudah pun terjual kepada individu dan firma perniagaan. MMC juga mula memasang versi pemanduan sebelah kiri dengan spesifikasi Eropah bermula Oktober 2010.

Lima ribu unit adalah jumlah yang kecil tetapi boleh dianggap besar untuk kereta teknologi baru.

Sumber: Newspress

-Mak Uia-

Silakan kongsi:

12 comments

Skip to comment form

  1. apsal pelik sgt bumper depan tu..tgk tepi mcm atoz aje

    • C27 on November 25, 2010 at 12:45 pm
    • Reply

    kat Temasek boleh tahan bersepah juga gua tengok..

    • e-pi on November 25, 2010 at 2:12 pm
    • Reply

    ak rsa mcm ssh je nk masuk msia…kalo msuk cnfirm mhal xingat..

    • azwan nbs on November 25, 2010 at 6:50 pm
    • Reply

    mak aiii….
    buroknye depan…

    • Made on November 25, 2010 at 8:28 pm
    • Reply

    Wow bentuk dah macam ikan Buntal.

    • Basikal buruk on November 25, 2010 at 9:36 pm
    • Reply

    Buruk gua tak kisah..yang penting gua dah tak payah singgah stesen minyak utk isi petrol..kalau singgah pon sebab nak beli air dan kopok sambil tumpang cas bateri…..Hahaha

  2. Ok. Gua nak jadi kapitalis jual bateri jo!!! Sape mau share ngn gua???

    • belalang_kontot on November 26, 2010 at 12:35 pm
    • Reply

    “kat Temasek boleh tahan bersepah juga gua tengok..”
    da lame gua tak dengar org gune perkataan Temasek…hahaha

    • karuk on November 26, 2010 at 2:08 pm
    • Reply

    matpon : gua nk share dgn lu jual bateri. dgn strategi pemasaran berkesan dan promosi menarik, kita pasti berjaya!!!

    • DaihatsuKancil on November 26, 2010 at 4:14 pm
    • Reply

    Karuk, ko jangan layan sangat matpon tu.. org bisnes jual bateri kereta hybrid, die pegi jual bateri lampu suluh.. tu pun rembat kat ofis.. hahaha…

    1. Karuk.
      Stail MLM. Gua rasa bateri ni boleh jalan kalau buat MLM. Kita ada produk. Tu yg penting.

  3. Lupa nak tambah. Veyron tak pakai bateri hybrid.

Leave a Reply

Your email address will not be published.