Lotus Exige: 3.0 V6?

MY_2010_Exige_S_F3QTR_2

Awal minggu ini saya baca dan tengok gambar risikan Lotus Exige warna Hijau British dengan wheel arches lebar gila. Dengar kata Lotus tengah uji Exige/Elise 3.0 V EnamSilinder. Tak pasti betul ke tidak tapi kalau betul memang terbang lah Exige/Elise tu. Enjin EnamSilinder tu sama macam yang Lotus guna pada Evora. Enjin Toyota.

Foto: Lotus Exige S 257 Bhp.

-Mak Uia-

Silakan kongsi:

8 comments

Skip to comment form

    • carragher27 on June 5, 2010 at 12:52 pm
    • Reply

    xde org komen lg rupanya..barangkali sekutu semua balik kg makan nasi kenduri kawin..

    • Nurfiqwan on June 5, 2010 at 1:26 pm
    • Reply

    perghhh…laju giler…jgn terbang ke langit sudah……

    • on June 5, 2010 at 3:21 pm
    • Reply

    gua baru nak komen ni haaa…

    • lamlahlam on June 5, 2010 at 4:38 pm
    • Reply

    http://www.flickr.com/photos/50814292@N05/4671344238/

    proton EXORA special edtion??

    • pendita_gila on June 5, 2010 at 5:15 pm
    • Reply

    gua lapa ni…huarrrrghhhhh

    • on June 5, 2010 at 9:10 pm
    • Reply

    257hp dlm kereta mainan mcm ni?mantop…

    • azwan nbs on June 6, 2010 at 3:07 am
    • Reply

    ini baru betol supercar…

    • megat putra kuning on June 9, 2010 at 5:09 pm
    • Reply

    tengok……mat salih pon sebok nak pakai enjin jepun…….so what’s about proton?aku pun harap proton setanding ngan jenama luar..tapi mslhnyer skrg kualiti proton thp cikai..pro2 maju sbb gunakan engine toyota,timing chain lagi..dan terbukti.tapi aku masih xphm psl cmpro….proton saga button untuk heater cermin dpn pon takderrrrrrrrrrrrr……..sape2 pki saga BLM,korang carik la sendirik…..

Kata Anda//

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.