Jan 20

IRC Monte Carlo 2011: Perlumbaan Pra Matang Proton Satria Neo S2000

Proton Satria Neo S2000 Monte Carlo 2011.05

Sekarang ini sedang berlangsung perlumbaan pusingan pembukaan IRC di Monte Carlo dan keputusan pasukan Proton pada hari pertama semalam tidak bagus di mana kedua-dua buah kereta menghadapi masalah, Chris Atkinson berhenti hanya selepas 700 meter berlumba kerana masalah elektrikal manakala P.G Andersson pula terlibat dalam kemalangan di SS 2. Memandangkan IRC tidak mempunyai kategori super rally seperti APRC di mana pasukan dibenarkan berlumba selepas kereta dibaiki maka dengan ini cabaran pasukan Proton telah pun tamat secara automatik.

Agak mengecewakan tetapi kepada sekutu yang biasa mengikuti Proton di dalam IRC ini bukanlah keputusan yang luar biasa, kebiasaannya mereka menghadapi masalah. Walaupun prestasi dalam rali adalah nasib-nasih tetapi ini adalah musim ketiga dan sepatutnya Satria Neo S2000 sudah sempurna dan nampaknya itu tidak berlaku semalam.

Untuk peminat tempatan di dalam entri ini ialah gambar-gambar pra perlumbaan Proton Satria Neo S2000 di Monte Carlo. Grafik baharu dengan gambar kepala harimau di sisi.

Foto: Proton Motorsports

-Mak/d Uia-

Silakan kongsi:

8 comments

Skip to comment form

    • yuri on January 20, 2011 at 11:18 am
    • Reply

    terliur siottt…

    p/s:best LSD tutorial http://www.youtube.com/watch?v=K4JhruinbWc&feature=related

  1. 2nd ekekeke.

    • belalang_kontot on January 20, 2011 at 3:49 pm
    • Reply

    eh, lu ni nape matpon?tetibe cam kat syok.org je…sebok nak jadi 1st, 2nd 3rd sume…

    • smut_liar on January 20, 2011 at 8:07 pm
    • Reply

    s2000 yakin boleh punya…
    bg kata2 smangat skit…

    • alibaba on January 20, 2011 at 10:46 pm
    • Reply

    aku harap ni bukan sabotaj.bintang dari timur sedang menyinar selepas mitsubishi & subaru.

    • azwan nbs on January 20, 2011 at 11:40 pm
    • Reply

    dia pakai enjin subaru kan…?

  2. sayang…blom ape2 dah terkeluar…

  3. dy pki enjen waja 1.8…..

Kata Anda//