Alfa Rome Giulietta: Barulah Caghe!

Kalau Proton buat kereta dengan rekabentuk macam ini barulah ‘caghe’ kan?

Alfa Romeo ni memang seksi, sesiapa yang meminati rekabentuk kereta memang kebarangkaliannya tinggi untuk respek pada rekaan kereta Itali atau spesifiknya Alfa Romeo lah. Sebab itulah Dato’ Syed Zainal, Pengarah Urusan Proton baru-baru ini mengumumkan yang rekabentuk Proton Persona baharu akan dibuat oleh firma Itali. Tak tahulah macamana rupanya nanti. Mungkin berlekuk-lekuk seni stail lazim Itali.

Apapun Alfa Romeo ni memang beremosi. Respek-respek.

Sumber: NetCarShow.com

-Mak Uia-

Silakan kongsi:

26 comments

Skip to comment form

  1. aah an…bau la cae an….

    • carragher27 on December 10, 2009 at 7:11 am
    • Reply

    barulah dikatakan “Romeo” sejati bila drive kereta ni..

    • angelmaycry on December 10, 2009 at 7:53 am
    • Reply

    plat depan terpaksa letak kat tepi.. tu je yg x lawa.. x nampak eksekutif.. buruk betul

    • zulkim on December 10, 2009 at 8:03 am
    • Reply

    aku suka bahagian belakang. memang betul2 seksi. ni barulah bumper yang mantap.. jangan gantian persona baru nanti jadi rekabentuk macam hundai matrik udahler…..huhuhu…

  2. cmane nak bukak pintu belakang tu? gua xnmpk handle pun..
    papepun, memang ensem..

    • Alvanza on December 10, 2009 at 8:30 am
    • Reply

    Banyak kereta baru nih. Persona baru, Waja baru. Aku tengok sekarang Proton ada kemajuan. Tak sabar nak tunggu hari pelancaran nanti.

    • Alan on December 10, 2009 at 8:58 am
    • Reply

    X ‘caghe’ la ikut design Alfa
    Proton dh famous dgn disign die sendiri
    Design proton ikut citarasa rakyat Malysia
    Klau ikut design lain nanti xde org nk beli plak

    • ala lingkup on December 10, 2009 at 9:55 am
    • Reply

    rancak DC2

    • avtomat kalashnikov on December 10, 2009 at 10:42 am
    • Reply

    alfa ni mcm versi upgred alfa mito jer…
    bak kate jeremy clarkson, alfa romeo adalah seni dlm bentuk kereta. ha hahaa… bile proton nk produce kete yg soul n passion ar?

    • strokeboi on December 10, 2009 at 11:55 am
    • Reply

    lawau

    • satria_standard on December 10, 2009 at 1:23 pm
    • Reply

    perrrghhh…aku suke gilerr…aku nak convert satria aku jd mcm ni fuuhhh…

    prodigy – klu x silap, nak bukak pintu ada handel kat sblah hujung cermin pintu belakang tu…mcm model alfa 147…rasenye la..

    • DD on December 10, 2009 at 3:27 pm
    • Reply

    terpesona gua..tunggu versi shelby eleanor malaysia gua season depan..

    • drifter on December 10, 2009 at 6:17 pm
    • Reply

    merepek tul….kalo proton wat desingn cam nie aku rase le lingkop proton tu….

    • smut liar on December 10, 2009 at 8:29 pm
    • Reply

    gua pun rasa lingkup…. bukan tak cantik tp djual dgn harga x mampu milik. sapa lg nak beli.
    proton bukan xleh buat tp kos yg manjadi penghalang.

  3. Firza
    Mendeeee ni bro?

    carragher27
    Ah gua tengok rempit tu tade Alfa pun ada minah rem. Gua apatah lagi. Hnsssss Hnsssssss.

    angelmaycry
    Kalau dia letak kat hidung tu gua syak lagi tak lawo.

    zulkim
    Gua tak tengok filem orang putih.

    Prodigy
    Buka dari dalam barulah stail.

    Alvanza
    Gua sekarang layan trailer panjang. Hari tu gua baca Petronas beli tanker yang jenis ada 2 tangki kat belakang. Suspek gua.

    Alan
    Gua syak design macamana pun orang kutuk juga. Gua mana minat sangat LC. Pelik je gua tengok moto tu.

    ala lingkup
    Gua tak fahamlah. DC Shoes gua tau.

    avtomat kalashnikov
    Gua reti seni plastersene. Betul ke gua eja pun x tau.

    strokeboi
    Lawau Tawau. Mat Kacau Payau.

    satria_standard
    Lu tipu. Buka dari dalam.

    DD
    Woi mana lu ilang. Pergi bercuti Maldives ke? Gua denga Bunkface main sana hari ni. Up to date juga gua ni.

    drifter
    Napa nak lingkup? Kalau xda produk confirm lingkup. Gua risau juga Bugatti dah tade model pas ni.

    smut liar
    Tu la, memang lingkup la kalau buat Veyron je. Kena buat model lain ni kan.

    • hantukete on December 11, 2009 at 9:28 am
    • Reply

    best tu alfa baru.

    • on December 11, 2009 at 2:23 pm
    • Reply

    gempak!!!

    • DD on December 11, 2009 at 3:25 pm
    • Reply

    gua holiday tanjung harapan ngan charlize theron…

    • zero on December 11, 2009 at 7:05 pm
    • Reply

    lorh alfa ni memang cun.. tapi bukan untuk romeo.. tapi khas untuk juliet.. hahaha, x tau lah gua kalau ade lelaki yg nak drive gak..( gurau je).giulietta=juliet

  4. matpon tengah tunggu alfa kluar model baru tuh…

    ‘ALFA ROMEO GIULEMATT (GELIMAT)’

    hahahahahaha…

    • VTECstdrd on December 14, 2009 at 12:51 am
    • Reply

    klu btul proton nk tiru dsign ni hrp2 x mcm yg keta yg sblm ni
    tiru bentuk je tp dia pnya mutu x tiru skali
    jgn jd mcm saga / wira blum habis bayar body dh blubang2
    tp lencer 2x habis loan ok je x lubang2 pn
    btul x????

  5. Belakangnya, kalau pandang sebelah mata, adalah macam neo skit 🙂

  6. Model ini adalah penganti kepada model AR 147.

    (Alfa Romeo’s Giulietta) 1750 TBi – 235 HP

    Selepas ini tiada lagi keluaran yang mengunakan angka dimana ia akan diganti dengan mengunakan nama seperti alfasud, giulietta, mito, spider etc.

    sumber – alfa romeo owner club (Alfisti.com)

    • pak mat tempe on May 13, 2010 at 10:47 am
    • Reply

    oo g 2 tuah… bkn ke kete nie de dua sunroof? (depan n blkang?)

    (kenapa terasa nak cr 155 plak nie)

    • on June 4, 2010 at 1:18 am
    • Reply

    cantek gak…macam keta aliens!

    • coupe on July 20, 2011 at 10:57 am
    • Reply

    p.mat tempe nk cari 155 sbb dh naik 155 merah yg ada ori sunroof kan kan kan…

    aku mmg minat AR ni.
    slh 1 model :
    -75 2.0 8v rw
    -155 se 2.5 v6 turbo with 6 speed gear(yg ada ori sunroof)
    -147 2.0
    -159 2.2 sc.

    perrrrr….
    lyn siot

    TQ.

Leave a Reply to ala lingkup Cancel reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.